گلوبال گیم جم  یا به فارسی، محفل بازی‌سازی جهانی، یک محفل بازی سازی است که از سرتاسر دنیا در آن شرکت می‌کنند و به صورت سالانه برگزار می‌شود. این محفل که از نوردیک گیم جم تاثیر گرفته است، توسط Susan Gold, Ian Schreiber and Gorm Lai بنیان نهاده شده و در ابتدا توسط انجمن جهانی بازی سازان توسعه یافت و از اهداف آن در کنار هم قرار دادن عناصری مثل خلاقیت، همکاری و تجربه در زمینه بازی‌سازی است. در هر مکان بازی‌سازی، مشارکت‌کنندگان برای پیاده‌سازی  ایده‌های خود در قالب گروه‌هایی گرد هم می‌آیند و بازی‌های جدید خلاقانه و مبتکرانه می‌سازند که وقت محدودی هم برای ساخت بازی خود در اختیار دارند.

سالانه گلوبال گیم جم با معرفی تم سال بازی سازان را به سمت مشترکی سوق می دهد. برای مثال برخی از تم هایی که تا کنون در این ایونت بکار برده شده شامل است از:

۲۰۱۳ – صدای تپش قلب

۲۰۱۴ – ما چیزها را همانگونه که هستند نمی‌بینیم، آنها را چنان که خودمان هستیم می‌بینیم

۲۰۱۵ – امروز چکار باید بکنیم؟

۲۰۱۶ – مراسم

۲۰۱۷- موج

امسال نیز آواگیمز گلوبال گیم جم ۲۰۱۸ را با تم انتقال (ترنسمیشن) برای بازی ساز های علاقه مند برگزار کرد و در یک شب برفی با حضور ۴۰ شرکت کننده ۵ بازی بسیار خلاق در آواگیمز ساخته شد.