بازی آنلاین دبرنا

بازی اندروید دبرنا، نوستالژی کودکی‌ها به سبک آنلاین!

اسم بعضی از بازی‌ها بدون شک تمام ما (به‌خصوص دهه شصتی‌ها) را به گذشته‌ها پرتاب می‌کند. دوز، منچ، قایم باشک… یکی از بازی‌هایی که همه ما با آن خاطره داریم هم همین بازی دبرنا ی خودمان است. شب‌هایی که زیر کرسی با شنیدن صدای هم خوردن مهره‌ها قند توی دلمان آب می‌شد و از ذوق …

اطلاعات بیشتر
avagames global game jam 2020

ترفند‌هایی برای موفقیت در گلوبال گیم‌جم ۲۰۲۰

  در این مقاله کوتاه نکاتی را برای شرکت‌کنندگان گلوبال گیم‌جم آورده‌ایم. توجه به این نکات به خصوص برای کسانی که اولین بار است در این رویداد شرکت می‌کنند، تجربه بهتری را رقم می‌زند. خوب بخوابید! این درست است که گلوبال گیم جم یک رویداد ۴۸ ساعته و پیوسته است؛ اما بهتر است زمانی را …

اطلاعات بیشتر

خلاصه‌ای از آنچه در رویداد قصه گفتن در جاهای تنگ گذشت

در روز پنج‌شنبه، پنجم دی ماه ۹۸، کارگاهی تخصصی با عنوان «قصه گفتن در جاهای تنگ: راهکارهای طراحی روایت برای بازی‌های موبایلی» برگزار شد و در آن متین ایزدی، از نویسندگان مطرح صنعت بازی ایران، یافته‌ها و تجربیات چندین ساله خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشت.  در انتهای این مقاله می‌توانید پوشش کامل ویدیویی …

اطلاعات بیشتر

رویداد سه روزه هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۸ با حمایت آواگیمز پایان یافت

سومین دوره هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۸، به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از چهارشنبه تا جمعه، مورخ ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار شد. در این رویداد، شرکت‌کنندگان مستقر در سایت تهران با حمایت موسسه آموزشی علوم و فنون کیش برای ساخت یک بازی جدی (نهایتا تا سطح نسخه دِمو) در زمینه آموزش، به رقابت و …

اطلاعات بیشتر
فراخوان شناسایی بازی جهت انتشار توسط آواگیمز

فراخوان شناسایی بازی‌های برتر جهت انتشار توسط آواگیمز

تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز می‌توانند پروژه‌های خود را جهت تجاری‌سازی و انتشار برای تیم ارزیابی آواگیمز ارسال نموده و در صورت پذیرش اولیه، به صورت حضوری در یک رویداد Pitch Day به داوران آواگیمز ارائه نمایند.   در صورتی که علاقه‌مند به ارائه بازی‌های بازی خود در این رویداد هستید تا پایان آذرماه فرصت دارید …

اطلاعات بیشتر

چگونه مخاطب هدف‌مان را از طریق بخش پشتیبانی همراهی کنیم؟

بسیاری از توسعه دهندگان بازی تصور می‌کنند که تنها عملکرد پشتیبانی، پشتیبانی از نوع منفعلانه (Reactive Approach) است که در پاسخ به شکایات و مشکلاتی رخ می‌دهد که بازیکن‌ها با آن سر و کار دارند؛ اما پشتیبانی فقط این نیست! با رویکرد پشتیبانی فعالانه (Proactive Approach)، می‌توانید از بسیاری از سناریوهای نامطلوب جلوگیری کنید. در …

اطلاعات بیشتر

خلاصه‌ای از کارگاه Occupation: Game Producer

روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸، به همراه امیرحسین عرفانی، کارگاهی را به نام «Occupation: Game Producer» برگزار کردیم. جمعی از بازیسازان دور هم جمع شدیم تا امیرحسین عرفانی از راه دور برای ما از صفر تا صد تجربیات خود از بازیسازی ایندی در کشور هلند سخن بگوید. او توضیحات خود را به دسته‌بندی‌های مشخصی درباره …

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد آواگیمز برای رشد صنعت بازی: تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری و ایجاد مثلت همکاری

در روز چهارشنبه، یکم آبان ماه ۹۸، در رویداد «شب‌نشینی آواگیمز»، میزبان یکصد نفر از برترین بازیسازان کشور، بازیگران کلیدی صنعت بازی و سرمایه‌گذاران مطرح کشور بودیم. هدف این دورهمی دوستانه که در هتل همای تهران برگزار شد، این بود که علاوه بر ایجاد فرصتی برای گپ‌وگفت و شبکه سازی، اخبار و پیشنهادات تازه آواگیمز …

اطلاعات بیشتر
تست A/B test

 تست A / B ، معجزه‌ای که باید اتفاق بیافتد!

  مایکروسافت و دیگر شرکت‌های پیشرو (از جمله آمازون، فیسبوک و گوگل) هر ساله بیش از ۱۰ هزار آزمایش کنترل شده‌ی آنلاین انجام می‌دهند و در این آزمایش‌ها میلیون ها کاربر را درگیر می‌کنند. بدون این آزمایش‌ها ممکن است بسیاری از پیشرفت‌ها هرگز اتفاق نیفتند، یا بسیاری از ایده‌های بد باعث اتلاف منابع شوند. به …

اطلاعات بیشتر

از آنالیتیکز بازی موبایلمان چه بخواهیم؟ (قسمت دوم)

  در مقاله‌ی قبلی از آنالیتیکز بازی موبایلمان چه بخواهیم؟ (قسمت اول)، به بررسی شاخص‌های بنیادی آنالیز بازی پرداختیم. در این قسمت شاخص‌های درآمدزایی بازی را بررسی خواهیم کرد.   شاخص‌های درآمدزایی:   نرخ تبدیل Conversion Rate Conversion Rate یا نرخ تبدیل، یعنی میزان تبدیل کاربران عادی به کاربرانی که پول می‌دهند. این شاخص به صورت درصدی …

اطلاعات بیشتر