نامزدی بازی‌های Harmony و O در IMGA Global

بازی‌های Harmony و O از تیم Lake Horse در میان بهترین‌های سال ۲۰۱۸ از سراسر جهان همچون BRAWL STARS  برای رقابت در IMGA Global نامزد شدند. رقابت IMGA Global قدیمی‌ترین رقابت بین‌المللی مختص بازی‎های موبایلی است که از سال ۲۰۰۴ در شهر مارسی فرانسه آغاز به کار کرده و از  مشهورترین برندگان آن می‌توان به …

اطلاعات بیشتر

از آنالیتیکز بازی موبایلمان چه بخواهیم؟ (قسمت اول)

  یکی از عوامل مهم رشد یک بازی موبایلی، استفاده از پنل‌های آنالیتیکز و رصد کردن متریک‌های بازیکنان است. برای توسعه‌ی درست یک بازی به عنوان سرویس (Game as a Service) باید با متریک‌های آنالیز بازی و بنچمارک‌هایشان آشنا بشویم. در این مقاله به تعدادی از مهم‌ترین این متریک‌ها اشاره شده است.   متریک‌های اساسی: …

اطلاعات بیشتر

ویدیوی متریک‌های اساسی آنالیز بازی‌های ‌F2P

در ویدیوی Essential Metrics، مونا مقدم متریک‌های اساسی برای آنالیز و پیشرفت بازی‌های Free to Play را به زبان ساده و قابل درک توضیح داده است. هم‌چنین بنچمارک‌هایی برای این متریک‌ها ارایه کرده و به راه‌های رسیدن به این بنچمارک‌ها به صورت خلاصه اشاره کرده است. می‌توانید ویدیو را این‌جا مشاهده کنید:

اطلاعات بیشتر

معروف‌ترین بازی‌هایی که در گیم جم ساخته شده‌اند

چند هفته بیش‌تر به برگزاری رویداد گلوبال گیم جم باقی نمانده است. همان‌طور که می‌دانید گلوبال گیم جم (Global Game Jam) یک رویداد بین المللی بازی‌سازی ۴۸ ساعته است که در آن هزاران نفر از بازی‌سازهای دنیا برای یک تم واحد بازی می‌سازند. وقتی در گیم جم شرکت می‌کنید در واقع روال تولید یک بازی …

اطلاعات بیشتر

چطور یک بازی Free to Play بسازیم – قسمت دوم

  همان طور که گفتیم، نقطه‌ی شروع برای توسعه‌ی یک بازی Free to Play، پرداختن به دو مفهوم کلی است: ۱. مدل کسب‌وکار بازی (Business Model) ۲. طراحی اصلی بازی‌ (Main Design) در قسمت اول “چطور یک بازی Free to Play بسازیم” با طراحی مدل کسب‌وکار این نوع بازی‌ها آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم طراحی …

اطلاعات بیشتر

خلاصه‌ای از رویداد کافه گیمز ۲

اسفند ۹۶ برای اولین بار رویداد کافه گیمز با هم‌کاری کافه بازار و آواگیمز برگزار شد که بازخوردهای بسیار خوبی داشت. هدف از برگزاری کافه گیمز ارتقا سطح دانش بازی‌سازان موبایل در زمینه‌های غیر فنی است که در آن به موضوعاتی مانند مدیریت پروژه، هوش تجاری یا تحلیل بازار پرداخته می‌شود. استقبال و بازخورد خوب …

اطلاعات بیشتر

چطور یک بازی Free to Play بسازیم – قسمت اول

  کاربران اپلیکیشن‌های موبایل مثل همه‌ی مصرف کننده‌های دیگر، برنامه‌ها و بازی‌های رایگان را ترجیح می‌دهند، اما توسعه‌دهندگان، نه. توسعه‌دهندگان هم مثل هر تولید کننده‌ای هدف‌شان این است که از محصول‌شان بیش‌ترین درآمد ممکن را کسب کنند. پرداخت درون برنامه‌ای یکی از راه حل های این مشکل می‌باشد. با این مدل درآمدزایی کاربران مجبور نیستند …

اطلاعات بیشتر

کافه گیمز ۲: رویداد مشترک بین آواگیمز و کافه بازار

صنعت بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک صنعت بسیار جوان و رو به رشد در کشور ما توسط استودیوهای بازی سازی مستقل شکل گرفته است. این استودیوها عموما با اتکا به دانش شخصی و آزمون و خطا تلاش در پیدا کردن راه موفقیت خود دارند. آواگیمز و کافه بازار به عنوان دو مجموعه تاثیرگذار در حوزه …

اطلاعات بیشتر

خدمت سربازی، چالش بازی‌سازان جوان

به جرات می‌توان گفت اصلی‌ترین پایه صنعت بازی‌سازی در سراسر دنیا نیروی انسانی است. با توجه به جوان بودن این صنعت در کشور، و پایین بودن میانگین سنی افراد متخصص در این حوزه، خدمت سربازی به یکی از اصلی‌ترین چالشهای تیم‌ها و شرکتهای بازی‌ساز تبدیل شده است. در شرایطی که شغل بازی‌سازی هنوز در کشور …

اطلاعات بیشتر

برگزاری رویداد Pitch Fest توسط آواگیمز در TGC 2018

صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور در چند سال گذشته به لطف گسترش زیرساخت‌های فنی، تغییر مدل‌های پرداخت و شکوفایی بازارهای داخلی رشد چشمگیری داشته است. این رشد باعث جلب توجه نهادهای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق‌های جسورانه، فرشته‌های سرمایه‌گذار و گروه‌های سرمایه‌گذاران توانگر به این صنعت شده است. «همایش بین‌المللی بازی تهران» (Tehran Game Convention) بزرگ‌ترین …

اطلاعات بیشتر