چطور یک بازی Free to Play بسازیم – قسمت دوم

  همان طور که گفتیم، نقطه‌ی شروع برای توسعه‌ی یک بازی Free to Play، پرداختن به دو مفهوم کلی است: ۱. مدل کسب‌وکار بازی (Business Model) ۲. طراحی اصلی بازی‌ (Main Design) در قسمت اول “چطور یک بازی Free to Play بسازیم” با طراحی مدل کسب‌وکار این نوع بازی‌ها آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم طراحی …

اطلاعات بیشتر

خلاصه‌ای از رویداد کافه گیمز ۲

اسفند ۹۶ برای اولین بار رویداد کافه گیمز با هم‌کاری کافه بازار و آواگیمز برگزار شد که بازخوردهای بسیار خوبی داشت. هدف از برگزاری کافه گیمز ارتقا سطح دانش بازی‌سازان موبایل در زمینه‌های غیر فنی است که در آن به موضوعاتی مانند مدیریت پروژه، هوش تجاری یا تحلیل بازار پرداخته می‌شود. استقبال و بازخورد خوب …

اطلاعات بیشتر

چطور یک بازی Free to Play بسازیم – قسمت اول

  کاربران اپلیکیشن‌های موبایل مثل همه‌ی مصرف کننده‌های دیگر، برنامه‌ها و بازی‌های رایگان را ترجیح می‌دهند، اما توسعه‌دهندگان، نه. توسعه‌دهندگان هم مثل هر تولید کننده‌ای هدف‌شان این است که از محصول‌شان بیش‌ترین درآمد ممکن را کسب کنند. پرداخت درون برنامه‌ای یکی از راه حل های این مشکل می‌باشد. با این مدل درآمدزایی کاربران مجبور نیستند …

اطلاعات بیشتر

کافه گیمز ۲: رویداد مشترک بین آواگیمز و کافه بازار

صنعت بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک صنعت بسیار جوان و رو به رشد در کشور ما توسط استودیوهای بازی سازی مستقل شکل گرفته است. این استودیوها عموما با اتکا به دانش شخصی و آزمون و خطا تلاش در پیدا کردن راه موفقیت خود دارند. آواگیمز و کافه بازار به عنوان دو مجموعه تاثیرگذار در حوزه …

اطلاعات بیشتر

خدمت سربازی، چالش بازی‌سازان جوان

به جرات می‌توان گفت اصلی‌ترین پایه صنعت بازی‌سازی در سراسر دنیا نیروی انسانی است. با توجه به جوان بودن این صنعت در کشور، و پایین بودن میانگین سنی افراد متخصص در این حوزه، خدمت سربازی به یکی از اصلی‌ترین چالشهای تیم‌ها و شرکتهای بازی‌ساز تبدیل شده است. در شرایطی که شغل بازی‌سازی هنوز در کشور …

اطلاعات بیشتر

برگزاری رویداد Pitch Fest توسط آواگیمز در TGC 2018

صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور در چند سال گذشته به لطف گسترش زیرساخت‌های فنی، تغییر مدل‌های پرداخت و شکوفایی بازارهای داخلی رشد چشمگیری داشته است. این رشد باعث جلب توجه نهادهای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق‌های جسورانه، فرشته‌های سرمایه‌گذار و گروه‌های سرمایه‌گذاران توانگر به این صنعت شده است. «همایش بین‌المللی بازی تهران» (Tehran Game Convention) بزرگ‌ترین …

اطلاعات بیشتر

جایزه گیمستان رویداد TGC 2018

به گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هیئت داوران بین‌المللی جایزه گیمیستان، نامزدهای بهترین بازی بصری (Best Visual)، خلاقانه‌ترین بازی (Most Innovative) و بهترین بازی (Best Game) را در دو بخش پلتفرم رایانه شخصی و موبایل اعلام کردند. در این میان سه بازی Linn، هارمونی و O در میان نامزدهای جایزه گیمیستان TGC 2018 قرار داشتن که …

اطلاعات بیشتر

آواگیمز در TGC 2018

«همایش بین‌المللی بازی تهران» (Tehran Game Convention) بزرگ‌ترین رویداد تجاری بازی در منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا است که هر سال در تهران برگزار می‌شود و میزبان بزرگ‌ترین فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت بازیسازی از سراسر دنیا است. TGC از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران و با همراهی شرکت Game Connection فرانسه برپا می‌شود. برگزاری 80 کنفرانس تخصصی، برپایی …

اطلاعات بیشتر

بازی “Linn” از تیم فانوس برنده جایزه AppLovin Grand Prize در London Casual Connect 2018

لین یک بازی موبایلی پرمیوم پلتفرم است که دارای آرت بسیار خاص با پالت رنگ زیبا میباشد. لین در فستیوال ها و مسابقه های متعددی از قبیل موارد زیر نامزد شده که از میان آنها در London Casual Connect 2018 جایزه AppLovin Grand Prize را نیز به خود اختصاص داد. Indie Prize London 2018  Indigo  …

اطلاعات بیشتر

فرشته‌ها و شتابدهنده‌ها!

  چطور برای ساخت بازی‌مان سرمایه‌گذار پیدا کنیم؟ بازی‌سازی یک نوع کسب و کار یا به قول خارجی‌ها «بیزنس» است. وقتی از کسب و کار حرف می‌زنیم یعنی چیزی که دخل و خرج‌اش با هم بخواند. شاید تا همین چند سال پیش «سرمایه‌گذاری» به این معنی بود که «بریم از فلان ارگان پول بگیریم بازی …

اطلاعات بیشتر