ارائه بازی سازان در مقابل سرمایه‌گذاران (Demoday) در آواگیمز

همواره یکی از حلقه‌های گم‌شده در صنعت بازی ایران، ارتباط سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر با تیم‌های بازی‌سازی بوده است. در سال‌های اخیر با این که شتابدهنده‌ها تلاش کرده‌اند این ارتباط را برقرار کنند اما باز هم جای خالی رویدادهای Demo Day مختص بازی کاملا احساس می‌شد.

نوآوردروز یا Demo Day رویدادی است که در آن تیم‌هایی که در چرخه‌های مختلف یک شتابدهنده هستند نتیجه‌ی کار خود را در حضور سرمایه‌گذاران در قالب معرفی‌های کوتاه ارایه می‌کنند و شانس خود را برای گرفتن سرمایه امتحان می‌کنند.

در این نوآوردروز که روز ۲۵ اردیبهشت ۹۷ در کارخانه نوآوری برگزار شد بازی سازان ایرانی محصولات و دستاوردهای خود را در مقابل بیش از ۱۵۰ سرمایه‌گذار ارائه کردند

در بخش ابتدایی رویداد محمود کریمی مدیر پروژه کارخانه نوآوری، دکتر کلانتری نژاد مدیر عامل شزان، خانم گلشن مدیر عامل نوآوا، دکتر ساجدی مدیر انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حسین مزروعی مدیر عامل آواگیمز در مورد وضعیت استارتاپ‌ها و فضای کارآفرینی در حوزه‌های تخصصی خودشان صحبت کردند.

حسین مزروعی در صحبت‌های خودش به این موضوع اشاره کرد که بخش زیادی از پتانسیل گردش مالی صنعت بازی ایران که توسط کارشناس‌ها تا ۵۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ برآورد شده، هنوز تا تبدیل شدن به بالفعل راه زیادی در پیش دارد. در ادامه حسین مزروعی به دستاوردهای تیم‌های حاضر در آواگیمز اشاره کرد. از میان این دستاوردها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ۱۰۰ درصد تیم‌هایی که در برنامه شتابدهی آواگیمز هستند بازی‌های‌شان در کافه بازار به عناوین مختلف فیچر شده و ۸۰ درصد این بازی‌ها نشان کیفیت دارند.

 

در بخش دوم رویداد ۶ عدد از تیم های بازی ساز مستقر در آواگیمز پروژه بازی خود را در مقابل ۱۵۰ سرمایه گذار پرزنت کردند.

تیم Lake Horse

بازار هدف تیم Lake Horse کاربراCasual گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند هستند که از بازی‌های مینیمال و کوچک خوش‌شان می‌آید. بازی‌های تیم Lake Horse بازی‌های خلاقانه با ایده‌های بسیار جالب هستند و منبع درآمد اصلی این بازی‌های تبلیغات ویدیویی درون برنامه‌ای است.

تیم گیلاس

تیم بازی‌سازی گیلاس قصد دارد ریسک تولید بازی‌های موبایل را با راه انداختن خط تولید بسیار سریع پروتوتایپ بازی‌های موبایلی کم‌تر کند. تیم گیلاس تعداد زیادی بازی کوچک موبایلی در کارنامه‌اش دارد که از بین آن‌ها روی بازی پاور تانک تمرکز بیش‌تری کرده و آن را به درآمدزایی رسانده است.

تیم Acid Green Games

تیم اسید گرین که بازی‌های موفق Live TV Tycoon و دبرنا آنلاین را در رزومه‌اش دارد تمرکزش را روی ساخت بازی‌های موبایلی با ایده‌ها و سبک هنری خاص گذاشته و هدف‌شان در وهله‌ی اول ساختن بازی‌های جالب و سپس جذب کاربران Casual است.

 

تیم Blue Box

ارایه‌ی تیم بلو باکس بیش‌تر حول و حوش بازی فعلی آن‌ها که به صورت سافت لانچ در کافه بازار منتشر شده بود و معرفی پلتفرم خاص این تیم به نام MMOry که به آن‌ها اجازه می‌دهد با چابکی بسیار زیادی بتوانند بازی‌های آنلاین بسازند و محتوای آن‌ها را تغییر بدهند.

تیم فانوس

برخلاف دیگر تیم‌های اواگیمز، تیم فانوس تمرکزش را روی ساخت بازی‌های پریمیوم با هدف مارکت بین‌المللی گذاشته است. بازی این تیم که Linn نام دارد تا به این جا در چندین رویداد بین المللی برگزیده شده و شانس زیادی برای فیچر شدن در اپ‌استور دارند.

تیم Incytel

ششمین تیمی که از آواگیمز برای سرمایه‌گذاران ارایه داشت تیم اینسایتل بود که بازی منچرز که پنجمین بازی پرفروش ایران هم هست را ساخته است. این تیم برنامه دارند تا اعضای‌شان را زیاد کنند و همزمان بتوانند روی چندین بازی موفق مانند منچرز کار کنند.

در پایان بخش ارایه‌ی تیم‌ها، سرمایه‌گذاران و بازدید کننده‌ها می توانستند در فضای نمایشگاهی فراهم شده در کارخانه‌ی نوآوری از میز هر کدام از تیم‌ها بازدید کرده و با آن‌ها صحبت کنند. از میان حضار تعدادی از سرمایه‌گذاران علاقه بسیاری به سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها نشان دادند و با مراجعه به میز سرمایه گذاری تیمهای منتخب خود را در فرم مربوطه وارد کردند. در انتها این نوآوردروز شروعی است برای مذاکرات آتی سرمایه گذاران با تیمهای بازی ساز مستقر در آواگیمز.