تست A/B

 تست A/B ، معجزه‌ای که باید اتفاق بیافتد!

مایکروسافت و دیگر شرکت‌های پیشرو (از جمله آمازون، فیسبوک و گوگل) هر ساله بیش از ۱۰ هزار آزمایش کنترل شده‌ی آنلاین از نوع تست A/B انجام می‌دهند و در این آزمایش‌ها میلیون ها کاربر را درگیر می‌کنند. بدون این آزمایش‌ها ممکن است بسیاری از پیشرفت‌ها هرگز اتفاق نیفتند، یا بسیاری از ایده‌های بد باعث اتلاف …

اطلاعات بیشتر
شاخص های درآمدزایی بازی

از آنالیتیکز بازی موبایلمان چه بخواهیم؟ (قسمت دوم)

  در مقاله‌ی قبلی از آنالیتیکز بازی موبایلمان چه بخواهیم؟ (قسمت اول)، به بررسی شاخص‌های بنیادی آنالیز بازی پرداختیم. در این قسمت شاخص‌ های درآمدزایی بازی را بررسی خواهیم کرد.   شاخص‌ های درآمدزایی بازی :   نرخ تبدیل Conversion Rate Conversion Rate یا نرخ تبدیل، یعنی میزان تبدیل کاربران عادی به کاربرانی که پول می‌دهند. این …

اطلاعات بیشتر
مصاحبه هفته‌نامه شنبه با حسین مزروعی

مصاحبه هفته‌نامه شنبه با حسین مزروعی

هفته‌نامه شنبه رسانه اختصاصی اکوسیستم استارتاپی ایران، در آخرین شماره خود، با حسین مزروعی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آواگیمز، به گفتگو نشست تا خوانندگان خود را با صنعت بازی بیشتر آشنا کند. در بخشی از مصاحبه، حسین مزروعی در رابطه با شرکت آواگیمز گفت: «در دنیا شرکت‌های نشر در صنعت بازی نقش بسیار مهمی ایفا …

اطلاعات بیشتر

نامزدی بازی‌های Harmony و O در IMGA Global

بازی‌های Harmony و O از تیم Lake Horse در میان بهترین‌های سال ۲۰۱۸ از سراسر جهان همچون BRAWL STARS  برای رقابت در IMGA Global نامزد شدند. رقابت IMGA Global قدیمی‌ترین رقابت بین‌المللی مختص بازی‎های موبایلی است که از سال ۲۰۰۴ در شهر مارسی فرانسه آغاز به کار کرده و از  مشهورترین برندگان آن می‌توان به …

اطلاعات بیشتر
گیم آنالیتیکز بازی موبایلی

از گیم آنالیتیکز بازی موبایلمان چه بخواهیم؟ (قسمت اول)

یکی از عوامل مهم رشد یک بازی موبایلی، استفاده از پنل‌های گیم آنالیتیکز و رصد کردن متریک‌های بازیکنان است. برای توسعه‌ی درست یک بازی به عنوان سرویس (Game as a Service) باید با متریک‌های آنالیز بازی و بنچمارک‌هایشان آشنا بشویم. در این مقاله به تعدادی از مهم‌ترین این متریک‌ها اشاره شده است.   متریک‌های اساسی …

اطلاعات بیشتر
متریک‌های اساسی آنالیز بازی‌های ‌F2P

ویدیوی متریک‌های اساسی آنالیز بازی‌های ‌F2P

در ویدیوی Essential Metrics، مونا مقدم متریک‌های اساسی برای آنالیز و پیشرفت بازی‌های Free to Play را به زبان ساده و قابل درک توضیح داده است. هم‌چنین بنچمارک‌هایی برای این متریک‌ها ارایه کرده و به راه‌های رسیدن به این بنچمارک‌ها به صورت خلاصه اشاره کرده است. می‌توانید ویدیو را این‌جا مشاهده کنید: مقالات مرتبط: در …

اطلاعات بیشتر

معروف‌ترین بازی‌هایی که در گلوبال گیم جم ساخته شده‌اند

چند هفته بیش‌تر به برگزاری رویداد گلوبال گیم جم باقی نمانده است. همان‌طور که می‌دانید گلوبال گیم جم (Global Game Jam) یک رویداد بین المللی بازی‌سازی ۴۸ ساعته است که در آن هزاران نفر از بازی‌سازهای دنیا برای یک تم واحد بازی می‌سازند. وقتی در گلوبال گیم جم شرکت می‌کنید، در واقع روال تولید یک …

اطلاعات بیشتر
بازی Free to Play

چطور یک بازی Free to Play بسازیم – قسمت دوم

  همان طور که گفتیم، نقطه‌ی شروع برای توسعه‌ی یک بازی Free to Play ، پرداختن به دو مفهوم کلی است: ۱. مدل کسب‌وکار بازی (Business Model) ۲. طراحی اصلی بازی‌ (Main Design) در قسمت اول “چطور یک بازی Free to Play بسازیم” با طراحی مدل کسب‌وکار این نوع بازی‌ها آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم …

اطلاعات بیشتر
رویداد کافه گیمز

خلاصه‌ای از رویداد کافه گیمز ۲

اسفند ۹۶ برای اولین بار رویداد کافه گیمز با هم‌کاری کافه بازار و آواگیمز برگزار شد که بازخوردهای بسیار خوبی داشت. هدف از برگزاری کافه گیمز ارتقا سطح دانش بازی‌سازان موبایل در زمینه‌های غیر فنی است که در آن به موضوعاتی مانند مدیریت پروژه، هوش تجاری یا تحلیل بازار پرداخته می‌شود. استقبال و بازخورد خوب …

اطلاعات بیشتر
بازی Free to Play

چطور یک بازی Free to Play بسازیم – قسمت اول

کاربران اپلیکیشن‌های موبایل مثل همه‌ی مصرف کننده‌های دیگر، برنامه‌ها و بازی‌های رایگان را ترجیح می‌دهند، اما توسعه‌دهندگان، نه. توسعه‌دهندگان هم مثل هر تولید کننده‌ای هدف‌شان این است که از محصول‌شان بیش‌ترین درآمد ممکن را کسب کنند. پرداخت درون برنامه‌ای یکی از راه حل های این مشکل می‌باشد. با این مدل درآمدزایی کاربران مجبور نیستند برای …

اطلاعات بیشتر